keskiviikko 18. syyskuuta 2013

Ratsilenkkejä

Eilen lähdin ratsastamaan pitkästä aikaa. Käpyteltiin enemmän ja vähemmän ravilla tai ilman melkein maantielle asti. Sitten lähdettiin polkua myöten kohti harjua. Mäki oli jyrkkä, mutta Prinssi nousi sen heinosti käynnissä. Harjulta maisemat olivat henkeäsalpaavat. Näkyi kymmenien kilometrien päähän!! Käpyteltiin polun päähän asti. Alas meni jyrkkä mäki. Nousin ratsailta ja talutin ponin rinnettä alas. Sitten takaisin kyytiin. :)

Polku kiemurteli metsässä ja tultiin tutulle metsätielle. Käännyin oikealle, koska tiesin vastaan tulevan mukavan laukkamäen. Laukattiin ylös ja sitten käynnissä hiukan huilattiin. Prinssillä oli menohaluja, niinpä laukattiin metsätien päähän. Mäki innosti Prinssiä vielä kovempaan menoon. Ja sitten muuten mentiikin lujaa mäki ylös. Upeaa!!!

Tultiin hissukseen kotiin, vaikka intoutuikin vettä satamaan.

Illalla menin laittamaan poneja talliin, niin pojat kilpaa laukkasivat luokseni.  <3 Molemmat halukaasti menivät omaan karsinaansa iltapalalle.

Tänään päätin lähteä uudelle kierrokselle. Harjasin ja varustin Prinssin. Lähdettiin päinvastaiseen suuntaan. Kuivurinmäkeä ylös ja siitä pieni ravipätkä. Taas mentiin melkein maantielle asti. Poikettiin metsätielle. Käytiin nuuskimassa risteävä polku, mutta piti palata takaisin kun tie ei vienyt kuin umpikujaan. Jatkettiin tuttuun paikkaan. Tavallisesti olisin kääntynyt ympäri ja palannut jälkiäni takaisin. Mutta nyt huomasin uuden polun. Käännyttiin sinne. Polku vei metsään ja lopulta muuttui vain  metsäkoneen jättämäksi jäljeksi. Eteenpäin vaan. Puu oli kaatunut eteen, se piti kiertää. Prinssille tuli sitten tarve nostaa häntää. :D Jätettiin korea kakkakasa keskelle metsää.

Huomasin kauempana hiekkatien. Sinne pääsi polkua pitkin. Prinssi ei ollut moksiskaan metsäretkestä. Tultiin maantielle. Sievästi tienreunaa mentiin ihan pari sataa metriä. Kotimatkalle käännyttiin hiekkatielle, jossa nostin ravin. Ravattiin hiukan pidempi matka.
Vastaan tuli ihminen ja koira. Niitä piti katsella korvat pystyssä hetki, mutta sitten laukkamäki veti puoleensa. Laukattiin ylös asti ja siitä metsään. Metsästä päästiin viimeiseen mäkeen ja siinä Prinssi nosti laukan ihan ominpäin. Annoin pojan päästellä höyryjä.

Loppumatka madeltiin tarhalle. Pontso katseli meitä heinänkorret suusta roikkuen. :D Kun sain varusteet vietyä pois ja itseni tupaan, alkoi taas kaatamalla tulemaan vettä.