maanantai 8. lokakuuta 2012

Muutama elukka

Tarkoitus oli kuvata viikon tähtityttö Atria, mutta mulle tuli navetan nurkilla äkkilähtö ja kuvaaminen sai jäädä. Itse lehmästä ei kyllä kannata kuvaa ottaakaan, sillä se on kiikun kaakun koko elukka. :( Se on siis todella huonossa kunnossa. Se ottaa eniten päähän, että kyseessä on se karjan paras holstein-lehmä. 
Aamulla Hötkylä-hieho loi vasikkansa puolessavälin tiineyttä. Eläinlääkäri käski lähettää molemmat sikiöt, Äyrin ja Hötkylän, Eviraan tutkittavaksi. Ja se keikka minulle tuli kun hiippailin siellä  navetannurkalla. Ajoin tuli hännänalla kaupunkiin matkahuoltoon. Harva ajelee lehmänsikiöt takakontissa. Olis ollu mielenkiintoista selitellä poliiselle, millä asialla ylinopeutta ajellaan. :D "No, ku nää sikiöt pitää saada Kuopion bussiin, ennenku ne pilaantuu.." Oliskohan ollu uskottavaa.? 8D
Putkaan olis varmaan päätynyt..

Hillan vasikka Juolukka:


Äyri on hyvässä kunnossa, mutta odotetaan auttaako tunnutus.


Sarvet alaspäin:


Sarvet ylöspäin:
Tässä siis legendaarisen Lulun alkiojälkeläinen. 


Ihan joka elukkaa en voi aina kuvata, silloinkun kirjoitan jostakin lehmästä-hiehosta tai vasikasta. Laittelen aina sillointällöin kuvia.

Nyt olen onnekseni onnistunut saamaan perhettämme riivaavan flunssan itselleni. Sitä poti koko viime viikon Heppu . Viikonloppuna sairastui Nalle ja Vatti. Nappu oli eilen kuumeessa ja siten ei ollut tänään eskarissa, mikä oli Napulle yhtä tuskaa.  Nappu on yli-innokas eskarilainen. 
Nyt multa lähti ääni kokonaan, ei kuulu edes pihinää. Olen varaamassa uutta aikaa lääkäristä. Pyydän lisää sairaslomaa, sillä tämä sairasloma ei ole mennyt ihan niin kuin piti. Olen tasan yhden yön saanut nukkua kokonaan. Nyt kun kipeeks tulin, alkoi fibro taas riehaantua. :( 
Tiedetään, olen kurja bloginpitäjä. 




6 kommenttia:

  1. Komeita ja hyväkuntoisen näköisiä nuo lehmät. Mitä rotua Hely on (anteeksi anti - maalaisuuteni vaikka maalta ja maalla olenkin) kun sen sarvet ovat noin suorat? Vai onko se kotimainen? Hemmetti kun mä olen pihalla näistä..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hely on ayrshire-rotua eli ay. Hopeahelmen sarvien käyryys johtuu epäonnistuneesta nupoutuksesta.

      Poista
  2. höh...et todellakaan oo huono blogin pitäjä,elämään kuuluu ne iloiset,kuin myös surulliset asiat.Ja kaikesta kirjotat niinku tuntuu!Arvostan työtäsi suunnattomasti,joten jos ees jotenki vois tukena olla vähän sivussa!Voimia,ja paranemista flunssasta <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tarkoitin kylläkin sitä, että olen pitkällä sairaslomalla enkä päivitä blogiani niin säännöllisesti.

      Poista
  3. Onpa taas sievä vasikka, tuo Juhannus!

    VastaaPoista
  4. Hieno homma että tutkivat Evirassa mikä aiheuttaa kuolemia,viisas ell.Komeita eläimiä.Voimia koko perhelleelle jaksaa voittaa flunssa ja lisää s-lomaa sinulle.

    VastaaPoista

Älä ole anonyymi, vaan laita nimi kun kommentoit -kiitos-